joi, 1 ianuarie 2009

_scoala de arhitectura ro

scoala de arhitectura romaneasca - prezentari si masa rotunda
joi, 14 mai, incepand cu orele 11.00

Trecând peste tradiția puternică a unei școli de arhitectură interbelică cu rezultate ce alimentează și astăzi, punctual curente de opinie, creație, apartenență, găsim in sistemul educativ de arhitectură din România școli care au trebuit să se adapteze in 40 de ani la 2 regimuri politice diferite si la 2 situații economice naționale aparte care au influnețat atât arhitectura in sine, ca produs cât și, implicit școlile ca ideal de produs.
Cel putin in ultimele 2 decenii putem vorbi de o continuă căutare de atingere a stării de normalitate în arhitectură și dacă e așa, implicit în scoala de arhitectură. În acest context apare întrebarea care este rolul școlii în această perioadă tranzitorie spre normalitate, maturitate a societății, și dacă consideram că acest prag a fost depășit sau cel puțin atins care este ținta, viziunea pe mai departe eliberați de schimbări și transformări. Căutăm o viziune, un ideal care să devină mecanism de propulsare? Tindem spre o identitate? Sau cautăm o integrare in masa internatională dezbrăcată de adpatarea permanenta, raționalistă, cu care noi am fost obișnuiți.
Este o dezbatere ce caută să pună față în față școlile dar si reprezentanții structurilor de organizare a breslei arhitecților pentru a constata trecutul si a viziona viitorul emergent.

invitati :
Adriana Matei, decan Facultatea de Arhitectura si Urbanism, Cluj Napoca
Titlu:"Patrimoniul cultural - sursă a diferenţierii în învăţământul de arhitectură"
Descriere: -

Şerban Sturdza, arhitect, preşedintele OAR
Titlu: "Alternativele la învăţământul de zi"
Descriere: -

Pierre von Meiss,
Titlu: -
Descriere: -

Dan Lepădatu, arhitect reprezentant Facultatea de Arhitectura Oradea
Titlu: "Spre o bio-arhitectura. Formarea la viitori arhitecţii a unei atitudini ecologiste în cadrul atelierului de proiectare de arhitectură în cei şase ani de şcoală"
Descriere:
  1. Impasul actual în schimbarea dramatică a mediului înconjurător şi a climei.
  2. Schimbarea de atitudine a arhitecţilor contemporani vis-a-vis de protejarea mediului.
  3. Rolul şcolii în formarea de tineri arhitecţi cu o viziune ecologistă.
  4. Teme de proiecte de arhitectură adecvate unei astfel de viziuni, promovate de îndrumătorii de atelier de proiectare de arhitectură – sinteze de proiectare, de-a lungul celor şase ani de şcoală.
  5. Aşteptări şi rezultate concrete obţinute în şcoală – garanţie a formării viitoarei generaţii de arhitecţi promotori ai bio-arhitecturii ca alternativă la actuala criză a valorilor în arhitectura contemporană din România.
  6. Sincronizarea acestei atitudini ecologiste cu tendinţe similare din alte şcoli de arhitectură din lume. Colaborări, concursuri studenţeşti de arhitectură.



Mihai Racu, student arhitect
Titlu: -
Descriere: -

discutie moderata de :
Arpad Zachi